יניב איזון
05 Sep
05Sep

טכנולוגיית מציאות מדומה ורבודה קיימת בעולם כבר כמה עשורים, ב עשור האחרון מטמיעה חברת פרומיקסט את הטכנולוגיה במערכת החינו, עם צוותי ההוראה ועם התלמידים.

ב 2015 התחלנו את פעילותנו בתחום, ואחרי בחינה של מספר כלים מצאנו כי מערכת ClassVR   המתאימה ביותר להטעמת ושימוש בטכנולוגיית מציאות מדומה בכיתה (בבתי הספר) ועם התלמידים.

המתחרה של מערכת ClassVR הינה מערכת אוקולוס קווסט שגם אותה חברת פרומיקסט מטמיעה במערכת החינוך וזאת על פי דרישה ואיפיון הצרכים של בית הספר.

ב 4 שנים האחרונות התחלנו להטמיע את מערכת ClassVR מתוך אמונה שהיא פותרת את מירה האתגרים הקיימים בהטמעת הטכנולוגיה בבבתי הספר.

1. אתגר התוכן

כאמור, לא משנה איזה משקף תבחרו, אם אין לו מספיק תכנים לעבודה עם תלמידים הכיתה הוא יהפך ל "פיל לבן" בכיתה.

תכנים יכולים להיות סרטוני 360, תמונות 360, חומרים אינטרקטיביים, מודלים תלת ממדדיים וכו'

למה ClassVR ?

המערכת מגיעה עם פורטל תוכן שכולל יותר מ 3000 תכנים םדגוגיים חוויתיים, יותר מ 300,000 תמונות 360 מכל העולם, אפשרות הוספת תכנים ויצירת תכנים נוספים + שיתוף של תכנים מקהילת החינוך בעולם.

2. אתגר השפה

הממשק והעבודה של כל משקפי המציאות מדומה הקיימים ב "שוק" הם בשפה האנגלית. עכשיו אין לנו בעיה עם זה, אבל אנחנו מזהים מחסום שפה אצל לא קצת מבתי הספר, אז אולי זה טוב להתמודד עם השפה, אבל פחות טוב שזה מונע מתלמידים וממורים להשתמש בטכנולוגייה.

למה ClassVR ?

מערכת ClassVR כוללת פורטל תוכן בשפה העברית, ערבית, אנגלית ושפות נוספות, רוב התכנים של הם  Multi Language  ומאפשרים עבודה קלה פשוטה ונוחה בכל השפות

3. אתגר הוספה והעלאת תוכן

הוספת תכנים במשקפי המציאות מדומה הקיימים כיום הוא אתגר לא פשוט למי שלא מתמצא בטכנולוגיה.

אנו בפרומיקסט רוצים להכשיר את המורים ו/או התלמידים לשימוש קל ושפוט בכלי ולא בהכרח למומחי הטכנולוגיה במציאות מדומה עבור בתי הספר.

יש ברשותנו מספר מסלולי השתלמות שבהם אנחנו מכשירים את צוותי ההוראה והתלמידים ליצירת תכנים במציאות מדומה עבור מערכת החינוך והלימודים, לכאלו שידעו תפעול המערכות ותמיכה טכנית.

אבל רוב קהל היעד רוצה להשתמש ולצרוך את התכנים בצורה קלה ופשוטה.

למה ClassVR ?

המערכת מאפשרת העלאת תכנים בצורה פשוטה וקלה, כולל חיבור למערכת ליצירת תוכן שמתאימה החל מכיתות ד ומעלה (יש מורכבות יותר ויש פשוטות לקלות).

4. אתגר ניהול ושליטה

מערכות מציאות מדומה ומשקפי מציאות מדומה או רבודה כיום לא מאפשרים ניהול ושליטה בילד-אין במערכת, ולכן תלמידים יכולים להגיע לתכנים ראויים או תכנים שאינם חלק מתוכניות הלימוד או כאלו שלא היינו רוצים שיחשפו אליהם.

כמו כן, מנהל בית ספר שהיה רוצה לדעת את מידת מעורבות הצוות בשימוש, או השימוש במשקפיים עצמם לא יוכל למצוא את זה המערכות הקיימות.

למה ClassVR ?

דרך פורטל התוכן הקיים, מנהלת בית הספר או רכז התקשוב, יוכל לראות את השימוש בציוד, להוריד משתמשי, לשלוט באילו תכנים, לתת הרשאות מסוימות למורים לפי הצורך, לבדוק את מצב הסוללה, לכבות את כולם ממקום אחד, להחליט איזה תוכן כל משקף יראה וכו'

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.